Escola Sant Jordi
Informació actualitzada curs 2024-2025
Portes obertes 2024:
- Dissabte 17 de febrer de de 10.00 a 13.00
- Dilluns 19 de febrer de 11.15-13.30
- Dijous 22 de febrer de 15.15-17.30
Codi del centre
08061041
Tipus d’ensenyament
2n Cicle d'Educació Infantil i Educació Primària (INF3 a 6è).
Línies
- Dues línies de INF3 a 6è.
Recursos
- Treball per projectes globalitzats de vida d’aula a EI i EP.
- Espais i microambients d’aprenentatge a EINF i espais d’aprenentatge a EP.
- Treball cooperatiu.
- Processos d’avaluació reguladora.
- Càpsules científiques i reptes matemàtics.
- Consell de Vida d’Escola.
- Colònies a tots els nivells educatius a partir d’INF4.
- Distintiu d'Escola Verda.
- Anglès (des d’INF3) segons projecte “Skills 4 living”
Espais
- Pistes esportives.
- Zones d’esbarjo.
- Biblioteca (la Cova del Drac)
- Aula de recursos. (Espai Connexions)
- Horts, galliner, jardí botànic.
- Biblioteca.
- Aula de ciència (espai Eureka).
- Aula d’anglès. (espai Imagine).
- Aula FAIGLAB
- Aula de música (espai Sons i Silencis).
- Menjador.
- Cuina.
Activitats extraescolars
Organitzades per l'AFA i integrades en el Pla Anual de centre.
L’horari de les extraescolars de 16.30h a 18.00h
Altres serveis
- Menjador escolar amb cuina pròpia i múltiples activitats de dinamització i servei amb migdiada a INF3.
- Monitoratge i transport annex a l’ús de piscina.
- EAP (psicòleg, i suport de logopeda i fisioterapeuta si cal)
- Biblioteca oberta de 16:30 a 17:30h. Gestiona l’AFA.
- Acollida matinal de 8h a 9h. Gestiona l’AFA.
Projecte educatiu
Sota el paraigües ètic de l’equitat, la inclusió i la justícia social el centre ha anat creant una cultura d’aprenentatge basada en enfocaments que fomenten un clima pròsper per aprendre i que impregnen les manera d'organitzar-nos i les nostres pràctiques educatives.
Enfocament competencial: Els aprenentatges han de tenir sentit per a les persones que aprenen i han de sorgir de la necessitat d’aprendre’ls i d’utilitzar-los en contextos diferents. Han de ser aprenentatges significatius i profunds.
Enfocament assembleari: Les persones que aprenen han de poder prendre decisions sobre el propi aprenentatge i per tant cal crear entorns de debat, reflexió i consens, on compartir propòsits, objectius i significats.
Enfocament globalitzat: Les persones aprenem connectant coneixements previs i nous aprenentatges provinents de diferents camps del coneixement. La realitat és global i per això cal dissenyar escenaris d’aprenentatge que fomentin l’aprenentatge interdisciplinari i connectat amb l’entorn.
Enfocament regulador: Aprendre és un procés infinit que només poden fer els propis aprenents, per això cal entendre l’avaluació com una eina d’autoregulació constant que ens permet identificar fortaleses i punts febles per tal de prendre decisions eficaces en la planificació del propi procés d’aprenentatge.
Enfocament cooperatiu: L’aprenentatge entre iguals afavoreix la construcció de coneixements i beneficia la regulació de processos. A l’hora responsabilitza els aprenents del propi aprenentatge.
Enfocament emocionant: Les emocions són un element clau en l’aprenentatge. Més enllà del reconeixement i gestió de les pròpies emocions cal dissenyar entorns d’aprenentatge segurs que permetin als i les aprenents a arriscar-se, a equivocar-se i a desequilibrar-se i, per tant, a indagar des de la curiositat i la motivació.
Xarxes socials:
- IG: @santjordivng / Twitter: @santjordivng / Youtube: @escolasantjordiblog