Escola Riera de Ribes
Informació actualitzada curs 2024-2025
Portes obertes:
Reunió informativa Dimarts 20 de febrer 2024, a les 19h
Visites guiades:
- Dijous 22 de febrer a les 15h
- Divendres 23 de febrer a les 15h
- Dilluns 26 de febrer a les 9:15h
- Dimarts 27 de febrer a les 9:15h
Codi del centre:
08058362
Tipus d'ensenyament
2n cicle d'Educació Infantil i Educació Primària.
Línies
2 línies.
Idiomes
Es treballen de manera globalitzada i contextualitzada el català, castellà i l'anglès.
Altres serveis
- Servei d'acollida: de 7:45 a 9 h.
- Menjador escolar: de 12:30 a 15 h. gestionats per SP Jocs i Taula.
- Festes: es treballen i celebre a l'escola les festes de la Castanyada, Nadal, Festa Major de Sant Pau , Carnaval, Sant Jordi i Fi de curs. El treball de les festes és una estratègia més de l'escola que ens ajuda a treballar amb un context proper i real per a l'alumnat.
- Sortides: són una oportunitat per generar nous aprenentatges i per donar resposta a les inquietuds que els diferents infants tenen. Les colònies, que es realitzen de I3 a 6è (addicionalment 6è curs fa un Viatge de final de curs), ens donen l'oportunitat de conèixer-nos i d'establir vincles entre l'alumnat i l'equip de professionals.
Projecte educatiu
El nostre marc d'actuació promou:
- La intervenció en diferents contextos on cadascú es pot reconèixer la pròpia capacitat d'aprendre.
- La construcció de xarxes de relació, col·laboració i intercanvi entre el dins i el fora de l'escola.
- La voluntat de millora en els diferents àmbits que configuren la cultura de l'escola des del valor de cadascú i els rols que pot desenvolupar.
- La resolució de situacions del món real amb la intenció de reflexionar sobre els sabers i el mateix procés d'aprendre a partir d'itineraris cognitius diversificats tenint en compte els interessos, els processos i els ritmes de cadascú.
Així doncs, l'escola es fonamenta en set idees clau, perquè sabem que les persones aprenem més i millor quan:
1. Desenvolupar la nostra pròpia història d’aprendre, amb sentit i amb el valor de cadascú.
Des d’aquesta idea volem recollir la necessitat de centrar-nos en la persona i les seves singularitats. Acompanyant-nos per aprendre a conviure davant les diferents històries de vida de cadascú des dels diferents contextos familiars i relacionals. La diferència forma part de la vida. És inherent a les persones. Les diferències ens fan únics, ens aporten riquesa, matisos i ens ajuda a comprendre el món i a situar-nos-hi.
2. Generar espais de conversa per a la construcció d'un bé comú.
La conversa per construir coneixement és un valor cabdal. Compartir els nostres pensaments i aprenentatges ens fa conèixer millor els altres i a un mateix. Ens permet aprendre dels que ens han precedit, de la seva herència cultural. Ens ofereix la possibilitat de repensar per a comunicar. Una eina valuosíssima pel contrast i el desenvolupament del pensament crític.
3. Construir contextos socials de col·laboració i participació que connectin espais i temps educatiu.
El nostre entorn és ric i d’un gran valor, disposem de nombroses oportunitats per créixer com aprenents. És per això que, com a institució, hem de facilitar a cadascú l’accés a aquestes possibilitats. Hem de formar part de l’entorn proper, col·laborant amb ell per enriquir i enriquir-nos amb tots aquells recursos que ens ajudin a oferir aprenentatges d’equitat.
4. Reflexionar per reformular-nos per a la millora, incorporant les recerques i els canvis socials.
Veiem de vital importància adaptar-nos als temps i adequar-nos a les necessitats socials que van sorgint. Per això és indispensable avaluar les nostres pràctiques per aconseguir ajustar-nos a la realitat que anem construint. Estar oberts i vinculats a les Universitats, tirar endavant projectes de recerca, acompanyar-nos d’experts, compartir els nostres aprenentatges amb la comunitat. Tot això, ens permet conèixer-nos millor i créixer amb sentit des de la millora i l’adaptació als nous contextos socials emergents.
5. Afavorir processos d’aprenentatge reals en què els aprenents puguin conferir sentit i valor personal a allò que aprenen.
La realitat és complexa i multidimensional. Abordar qualsevol aprenentatge suposa abastar-lo des de la seva totalitat, amb la seva globalitat per donar-li sentit, per comprendre i entendre. Si els aprenentatges són reals, tenen sentit i s’adeqüen als ritmes, interessos i processos de cadascú, l’alumnat té èxit i descobreix l’emoció de l’aprendre.
6. Prendre consciència del propi procés d’aprendre.
L’aprenentatge ha d’anar més enllà d’adquirir competències o sabers. Ha de donar eines i ha de crear-ne de noves per a què l'alumnat, el professorat i l’escola, com a institució, puguem autogestionar el nostre propi aprenentatge. L’escola ha d’iniciar els aprenents en aquest aprenentatge de vida, per a què anem incorporant elements com la planificació, el seguiment i l’avaluació en el nostre procés de creixement com aprenents.
7. Conèixer i reconèixer alumnes, famílies i mestres per a poder donar cadascú, des del lloc que ocupa, el millor de si mateix.
L'escola ha de ser l'àgora on tothom s'hi senti reconegut i reconeguda pel què és i pel que aporta. Alumnes, famílies i mestres hem de tenir el nostre lloc i sentir que som part de la comunitat educativa. L'organització de l’escola ha de donar a cadascú el seu lloc i el seu rol per a què puguem apoderar-nos i sentir-nos-hi part.