Escola L'Aragai
Informació actualitzada curs 2024-2025
Portes obertes:
En ambdós casos hauran d'agafar hora mitjançant el qüestionari penjat a la nostra web.
Codi del centre
08034497
Tipus d'ensenyament
2n cicle d'Educació Infantil i Educació Primària (3 a 12 anys).
Línies
Oferta formativa: Una línia d’Infantil i Primària
Centre ILEC, PAcTE, eTwining i PROA+
Centre Formador (Projecte Far, CFGM, CFGS i Graus universitaris)
Horari
Matins: 9 a 12.30h
Espai Migdia: 12.30 a 15h
Tarda: 15 a 16.30h
Espais
- Zones enjardinades i amb arbredes
- Parc lúdic infantil
- Hort i hotel d’insectes
- Pistes esportives
- Aules àmplies i amb llum natural durant tota la jornada
- Aula digital
- Aula d’anglès
- Aula de música
- Aula d’atenció a la diversitat
- Aula de joc simbòlic
- Aula d’experimentació
- Aula d’art
- Aula de vida pràctica
- Biblioteca
- Sala psicomotricitat
- Menjador
- Cuina pròpia
- Despatx AFA
- Despatx EAP
Serveis
Espai de migdia gestionat pel Consell Comarcal del Garraf
Extraescolars, Pati en família i acollida matinal gestionades per l’AFA
Col·laboracions amb Serveis externs (servei de logopedia, psicologia i optometria)
Activitats extraescolars
Gestionades per l'empresa Sensación Activa
- Acollida matinal
- Anglès
- Futbol
- Pintura
- Youtubers
- Voleibol
- Handbol (CHVNG)
Activitats Complementàries
Hort escolar amb participació a l'Agenda 21, ukelele, batukada, tallers, festes, treball integrat de les TIC (Tecnologies de la informació i la Comunicació) a totes les àrees.
Colònies i sortides.
Línia d'escola
- Festa de Benvinguda a l’alumnat i a les famílies d’I3.
- Festa a l’alumnat de 2n en el pas a la Comunitat Gran.
- Colònies conjuntes anuals des d’I4 a 5è.
- Graduació a l’alumnat de 6è i viatge final etapa.
- Activitats del Programa d’Animació Educativa.
- Activitats del Pla d’Animació a la Lectura.
- Sortides curriculars relacionades amb l’entorn i amb l’àmbit científico-matemàtic (primer
- trimestre conjunta des d’I3 a 6è, segon trimestre per nivells o cicles)
- Propostes de robòtica i programació.
- Visites a tota l’oferta museística de la nostra ciutat.
- Sortides al teatre.
- Tallers d’educació emocional.
- Escacs a primària.
- Patis de la calma.
- Projecte d’Innovamat.
- Programa Escolar de consum de Fruita i Hortalisses i de Llet.
- Assemblees de delegades.
- Trobades d’ecodelegades.
- Aprenentatge de la llengua anglesa des d’I4.
- Desdoblaments en l’àmbit lingüístic (castellà, català i anglès) i en l’àmbit matemàtic.
- Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
- Recerca de Curiositats.
- Treball per Reptes a Educació Física.
- Llegim L’Aragai i Aragai Reading (30 minuts de lectura diària)
- A L’Aragai sona (entrades i sortides amb música amb treball de cançons i artistes)
Recerca de Curiositats.
Treball per Reptes a Educació Física.
Llegim L’Aragai i Aragai Reading (30 minuts de lectura diària)
A L’Aragai sona (entrades i sortides amb música amb treball de cançons i artistes)
Escenaris Comunitat petita (d’I3 a 2n)
Ambients a I3, I4 i I5.
Microespais.
Tallers a 1r i 2n.
Escenaris Comunitat Gran (de 3r a 6è)
Tallers.
Projecte d’emprenedoria.
Capses d’aprenentatge.
Projectes musicals: Ukelele i Batucada.
Famílies a l’escola
AFA.
Comissions mixtes (famílies i mestres).
Assemblees famílies delegades.
Representació al Consell Escolar.
Projecte educatiu
Entenem l'escola com un espai de creixement inclusiu i compartit, on tohom té un espai per formar-se com a persones, on emfatitzem el valor de tots i totes i on promovem amb perspectiva de gènere la igualtat d'oportunitats per a tothom.
La mirada i el concepte d'educació que tenim, incideix en la gestió compartida dels aprenentatges en tota la seva globalitat, des del món real, un espai en què s'aprèn a ser, a conèixer, a conviure i a fer. Un espai social complex i inclusiu en el qual es produeixen relacions especials entre el món que els envolta i els coneixements, una complicitat que ens porta als sabers compartits.
Organitzem els aprenentatges en contextos en els que els infants actuen fent ús de les seves capacitats i competències, per tal de resoldre els reptes de la vida utilitzant els sabers com a eina per comprendre i desenvolupar-se de forma autònoma i eficient. Aquests contextos els aporta el món en el què viuen i les vivències particulars de cadascú i cadascuna. Els microespais d'aprenentatge, els projectes basats en les inquietuds, els tallers, les festes, les sortides i les colònies, situen als infants en contextos reals, en situacions de l'entorn per resoldre situacions i comunicar idees.
- Xarxes socials:
Twitter: @Escola_Aragai / IG: @escola.aragai