Nous ajuts per al pagament del lloguer, per a persones de més de 65 anys

Dijous, 11 de març de 2021 a les 00:00

L’import màxim de l’ajut és de 2.400 € anuals per habitatge

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha obert una nova convocatòria d’ajuts per al pagament del lloguer, adreçada a persones de 65 any o més, en risc d’exclusió social, que siguin titulars d'un contracte de lloguer que constitueixi el seu domicili habitual i permanent al territori de Catalunya.

La subvenció s'atorga per a l'any de la convocatòria, i la quantia mensual es determina per la diferència entre l’import del lloguer (lloguer concertat) i l’import que hauria de pagar (lloguer just). Si l’import de l’ajut és igual a l’import de la renda de lloguer, la quantia de la subvenció serà del 40% de l’import de la renda de lloguer, amb un màxim de 2.400 € anuals per habitatge, amb un màxim de 200 € i un mínim de 20 € mensuals.

L’Oficina Comarcal d’Habitatge gestiona el tràmit d’aquest ajut, que es pot sol·licitar fins al 30 d’abril a la seu de Vilanova i la Geltrú, així com als ajuntaments de Sitges, Sant Pere de Ribes, Cubelles i Olivella. En tots els casos s’ha de demanar cita prèvia.

A la seu del Consell Comarcal del Garraf de la Plaça Beatriu de Claramunt 5-8, de Vilanova i la Geltrú, l’horari d’atenció és: dilluns, dimarts i dijous de 10 a 13 h, i dijous també de 16.30 a 18.30 h. Cal demanar cita prèvia al web.

A Sitges, s’atén els dimarts i dijous de 10 a 13 h a l'OAC (Carrer Nou, 12). Cal demanar cita prèvia trucant als telèfons 010 o 93 811 48 04, a través del correu oac@sitges.cat  o del web.

A Sant Pere de Ribes l’atenció presencial és dilluns i dimecres i dijous de 10 a 13 h a l’OAC de Ribes (Plaça de la Vila, 1), els dilluns i dimarts de 10 a 13 h, i els dijous de de 16.30 a 18.30 h a l’OAC de Les Roquetes (Pla de la Vinya d’en Petaca). Cal demanar cita prèvia per telèfon 93 896 73 00 o a través dels correus electrònics: oaclesroquetes@santperederibes.cat i oacribes@santperederibes.cat.

Pel que fa a Cubelles, s’atén els dilluns i dimecres, de 10 a 13 h, a la sala d'exposicions del Centre Social Joan Roig i Piera (C. Joan roig i Piera, 3-5). Cal demanar cita prèvia al web de l’Ajuntament.

A Olivella s’ofereix atenció presencial un divendres de cada mes, de 10 h a 13 h a l’Edifici La Crivillera de Mas Milà. Cal demanar cita prèvia, trucant a l’OAC al: 93 896 80 00. El proper dia d’atenció presencial és el divendres 19 de març.

Està previst que a mitjans d’abril s’obri la convocatòria d’ajuts de lloguer per la resta de la ciutadania.

L’Oficina Comarcal d’Habitatge va atendre 10.663 persones durant el 2020

Durant l’any passat l’Oficina Comarcal d’Habitatge va atendre 10.663 persones dels municipis de Vilanova i la Geltrú, Sitges, Sant Pere de Ribes, Cubelles, Canyelles i Olivella, en les diverses modalitats d’atenció: presencial, telefònica i telemàtica.

Pel que fa als serveis tramitats, es van gestionar 1.250 sol·licituds d’ajuts de lloguer, 174 cèdules d’habitabilitat, 15 sol·licituds d’ajuts a la rehabilitació, amb avaluació tècnica prèvia, 60 prestacions d’especial urgència, 141 ajuts de lloguer de la convocatòria especial per a contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social de la Covid-19 i 147 sol·licituds d’ajuts al lloguer per a gent gran.

En relació a la Borsa d’Habitatge es van signar 19 nous contractes, i es va fer el seguiment dels 94 contractes vigents. Referent a la inscripció en el registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial es van inscriure 220 noves sol·licituds i se’n van renovar 140.

D’altra banda, el Servei d’Intermediació pels Deutes en l’Habitatge en conveni amb la Diputació de Barcelona va obrir 44 nous expedients durant l’any 2020. Aquest és un servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació amb les entitats financeres per a persones o famílies que tenen problemes per afrontar els deutes hipotecaris del seu habitatge principal.

La pandèmia de la Covid-19 va impactar de forma important el desenvolupament de l’Oficina Comarcal d’Habitatge, que es va veure obligada a suspendre l’atenció presencial durant més de 3 mesos.

Per tal de continuar oferint els diferents serveis, es van ampliar els horaris d’atenció a la ciutadania, es va reforçar l’atenció telefònica, es van crear noves adreces de correu electrònic i es van facilitar eines telemàtiques per a sol·licitar els diversos ajuts. En alguns casos, l’atorgament de les subvencions es fa fer d’ofici per tal d’evitar desplaçaments, especialment en el cas de les persones grans.

L’Oficina Comarcal d’Habitatge va reprendre l’atenció presencial el 8 de juny, amb cita prèvia i amb mesures de protecció, tant a la seu del Consell Comarcal del Garraf, com a les Oficines d’Atenció Ciutadana de Ribes, Cubelles i Olivella. En el cas de l’OAC de Les Roquetes l’atenció presencial es va reprendre el 3 de juny.

El mes d’octubre de 2020 es va posar en marxa el servei d’informació i gestió de l’habitatge a Sitges a través d’un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament per oferir la cartera de serveis de l’Oficina Comarcal d’Habitatge al municipi, amb atenció presencial a l’OAC durant dos dies a la setmana.

Darrera actualització: 05.09.2022 | 15:01