L’Ajuntament de Sitges posa en marxa un nou servei d’informació i gestió sobre habitatge en col·laboració amb el Consell Comarcal del Garraf
El servei s’oferirà a l’OAC els dimarts i dijous de 10 h a 13 h mitjançant cita prèvia.
L’Ajuntament de Sitges oferirà, a partir del proper dijous, 1 d’octubre, un nou servei d’informació, d’assessorament i gestió en matèria d’habitatge, gràcies a un acord amb el Consell Comarcal del Garraf.
La regidora d’Habitatge de Sitges, Júlia Vigó, ha remarcat la importància del conveni, “que permetrà apropar a la ciutadania gestions i recursos que fins ara només es podien fer telefònicament o suposaven haver de traslladar-se a Vilanova”. Segons Vigó, “acostar els serveis de les diferents administracions a la ciutadania també és una manera de donar-los a conèixer i, per tant, de fer-los més accessibles a tota la població, especialment als més vulnerables, com ara gent gran o persones en risc d’exclusió”. La regidora ha remarcat que “cal tenir en compte, també, l’impacte que ha tingut la Covid-19 en moltes famílies, que necessiten un accés ràpid i fàcil a totes les ajudes que es puguin donar i més encara en àmbits essencials com ara l’habitatge”.
En Xavier Roig, conseller d’habitatge del Consell Comarcal del Garraf, ha destacat que amb aquest conveni, ja són quatre els municipis del Garraf amb els quals l'Oficina Comarcal d'Habitatge presta aquest servei descentralitzat (Olivella, Cubelles, Sant Pere de Ribes i Sitges). “L’accés a un habitatge digne -ha afegit el conseller- és una de les prioritats del govern de l’ens comarcal, i més en aquests moments de crisi econòmica i social”.
A partir del proper dijous, la ciutadania es podrà dirigir a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Sitges (OAC) per tramitar ajuts de la Generalitat a la rehabilitació o al pagament del lloguer; cèdules d’habitabilitat; inscriure’s al registre de sol·licitants d’Habitatge de Protecció Oficial (HPO); i accedir a la borsa de lloguer o al servei d’intermediació dels deutes en l’habitatge, entre altres.
El servei s’oferirà dimarts i dijous de 10 h a 13 h mitjançant cita prèvia. Per sol·licitar la cita cal contactar amb l’OAC a través del correu oac@sitges.cat o dels telèfons 010 o 93 811 48 04.
Catàleg de serveis que oferirà l’OAC a partir de l’1 d’octubre
- Tramitació d’ajuts a la rehabilitació
- Avaluació tècnica prèvia a la sol·licitud d’ajuts a la rehabilitació
- Tramitació de cèdules d’habitabilitat
- Gestió d’expedients de prestacions per al pagament del lloguer
- Gestió d’expedients de prestacions econòmiques d’urgència especial
- Ofideute (assessorament deute hipotecari) /Servei d’intermediació en deutes de l’habitatge
- Borsa de Mediació per al Lloguer Social
- Avalloguer
- Registre de sol·licitants d’HPO
- Informació Pla de Xoc-Inspecció Tècnica dels Edificis (ITE) i Certificat d’Aptitud de l’Edifici
- Ajuts per a l’accés a habitatges protegits / HPO
- Autoritzacions de venda i lloguer d’HPO
- Revisions de préstecs qualificats
- Desqualificacions d’HPO