Els municipis del Garraf i el Baix Penedès reivindiquen la gratuïtat de la C32 al Parlament de Catalunya
S’ha presentat als grups polítics del Parlament de Catalunya una sol·licitud d’esmena per modificar els Pressupostos del Govern, per tal d’incloure-hi els 15 milions d’euros necessaris per garantir una mobilitat gratuïta per l’ús recurrent de la C32
Ajuntaments, consells comarcals, agents socials, sindicals i empresarials dels municipis que conformen el Pacte del Penedès Marítim, de les comarques del Baix Penedès i del Garraf, han presentat avui als grups polítics del Parlament de Catalunya una sol·licitud d’esmena per modificar els Pressupostos del Govern 2023, per tal d’incloure-hi els 15 milions d’euros necessaris per garantir una mobilitat obligada gratuïta pels veïns i veïnes, i treballadors i treballadores que facin un ús recurrent de la C32 (anada i tornada en 24 hores els set dies de la setmana). Els i les representants dels grups polítics han recollit el text i s’han compromès a estudiar-lo.
Aquesta visita es produeix quatre dies després de la marxa lenta de vehicles convocada pel Pacte del Penedès Marítim per reclamar la gratuïtat de la C32.
Document de sol·licitud d’esmenes :
Els municipis que conformem el Pacte del Penedès Marítim, de les comarques del Baix Penedès i del Garraf, lamentem que no tenim cap alternativa de la xarxa de carreteres que sigui segura i ràpida. Les nostres necessitats de mobilitat ens obliguen a fer servir l’autopista C32, una de les poques autopistes que queden al país amb un dels peatges més elevats d’Europa.
Per tal de garantir una mobilitat segura, ràpida i competitiva que respongui a les necessitats dels nostres ciutadans i de les nostres empreses, ens veiem obligats a fer un ús intensiu i obligatori de la C32, sense cap altre alternativa.
La carretera C31, ha estat engolida per la trama urbana dels nostres municipis convertint-la en la travessia urbana de més de 20 quilometres, i la fa intransitable com a via d’una Xarxa Bàsica de país modern. El tram de la C31 de les Costes del Garraf, no pot ser considerada tampoc com una carretera moderna que respecti els estàndards de seguretat del 2023, essent considerada una carretera panoràmica i turística.
Cal afegir que el Govern ja aplica en d’altres territoris polítiques de bonificacions del 100% en territoris que presenten aquestes característiques. Vegis les comarques afectades pel Túnel del Cadí i també totes aquelles comarques i municipis que gaudeixen de peatges a l’ombra que paguem tots i totes.
És per tot això que els agents polítics, socials, sindicals i empresarials del nostre territori demanem que es produeixi una esmena al pressupost de la Generalitat de Catalunya que tingui la previsió d’augmentar en 15 milions € (Segons dades del propi Departament de Territori), per tal de garantir una mobilitat obligada gratuïta pels veïns i veïnes i treballadors i treballadores dels nostres municipis que facin un ús recurrent (24h anada i tornada els set dies de la setmana).
– Olga Arnau, alcaldessa de Vilanova i la Geltrú
– Aurora Carbonell, alcaldessa de Sitges
– Abigail Garrido, alcaldessa de Sant Pere de Ribes
– Rosa Fonoll, alcaldessa de Cubelles
– Rosa Huguet, alcaldessa de Canyelles
– Marta Verdejo, alcaldessa d’Olivella
– Mònica Gallardo, presidenta del Consell Comarcal del Garraf
– Ramon Ferré, alcalde de Calafell
– Jaume Casañas, alcalde de Cunit
– Joan Sans , alcalde de l’Arboç i President del Consell Comarcal del Baix Penedès – Neus Lloveras, Presdienta de la FEGP
– UGT Francesc Rica
– CCOO Albert Rodriguez
– Marisa Zaragozà, directora de ESPVG UPC
– José Luis Ibáñez, generant del Conosrci Sanitari Penedès Garraf
– Sònia Mirambell,
Portaveu Xarxa Penedès Marítim i portaveu Coordinadora de Calafell