El Programa XAM atén durant aquest curs 40 infants de Cubelles i Olivella
S'han dut a terme activitats basades en les intel·ligències múltiples, les habilitats socials, l'educació emocional i la resolució de conflictes
El Programa XAM (Xarxa d'Acompanyament al Municipi), que es duu a terme a Cubelles i Olivella, ha finalitzat el curs 2020-2021 amb un balanç positiu, ja que tot i haver hagut d’implantar mesures de seguretat i prevenció per la Covid-19, s’han pogut atendre 40 infants i s’han realitzat totes les activitats planificades. A Cubelles s’han format dos grups amb infants de 3r a 6è de primària i a Olivella s’han format dos grups amb infants de 1r a 6è de primària.
Durant aquest curs, s'han dut a terme tallers i activitats basades en les intel·ligències múltiples, les habilitats socials, l'educació emocional i la resolució de conflictes. Així mateix, s’han realitzat jocs de cooperació i activitats per a potenciar l’autoconeixement, l’assertivitat, la solidaritat, el respecte i l’expressió de les emocions.
Algunes de les activitats s’han organitzat coincidint amb diferents dates assenyalades com el carnaval, la diada de Sant Jordi o el Halloween, i s’han realitzat manualitats o dinàmiques sobre aquestes temàtiques.
Dins el Programa XAM, els infants participants compten amb un espai d’assemblea grupal, un espai de confiança i d'escolta activa, on també es treballa l'hàbit d'estudi, per a reforçar les tasques escolars i ajudar-se mútuament.
El curs ha finalitzat amb una sortida realitzada en dos caps de setmana diferents per preservar la seguretat dels grups bombolla. La sortida ha consistit en la pràctica de Surf i ha estat una activitat de superació, constància i compromís que ha tingut una bona acollida entre els participants, que han mostrat la seva capacitat per adaptar-se a les circumstàncies actuals ja que han sabut respectar les distàncies i les mesures de seguretat.
El XAM, en funcionament des de l’any 2001, és un servei diürn preventiu, fora de l’horari escolar, que contribueix al desenvolupament de la personalitat, la socialització, l’adquisició d’aprenentatges bàsics i l’esbarjo, i compensa les deficiències sòcio-educatives d’infants i adolescents, mitjançant el treball individualitzat, el treball grupal, el treball en xarxa i amb la comunitat.